Jaunas vadlīnijas informācijas sniegšanai par studiju programmām, kursiem un mikrokvalifikācijām

Guidelines

Erasmus+ projektam “Online course catalogues and databases for transparency and recognition 2” (OCTRA 2) noslēdzoties, ir publicētas projekta ietvaros izstādātās vadlīnijas (angļu valodā), kas sniedz praktisku atbalstu augstākās izglītības iestādēm un diplomatzīšanas ekspertiem, lai uzlabotu informācijas kvalitāti un caurskatāmību studiju programmās, kursu aprakstos un mikrokvalifikācijas atspoguļojošo informāciju.

Galvenie vadlīniju akcenti:

  • Salīdzinošā pētījuma atziņas par kursu katalogu informāciju, aptverot studiju programmu, kursu un mācību vienību aprakstus projekta dalībvalstīs.
  • Aptauju un gadījumu izpētes rezultāti, kas analizē informācijas nodrošināšanu par mikrokvalifikācijām un mazākām mācīšanās vienībām, pamatojoties uz augstākās izglītības iestāžu pieredzi.
  • Diplomatzīšanas ekspertu vajadzības, iezīmējot informācijas elementus, kas ir īpaši nozīmīgi ENIC un NARIC centru darbā kvalifikāciju salīdzināšanā un atzīšanā.

Vadlīnijās iekļautas detalizētas rekomendācijas par:

  • Informācijas sniegšanu par studiju programmām, kursiem un moduļiem, nodrošinot strukturētu un skaidru pieeju.
  • Mikrokvalifikāciju un mācību vienību informācijas standartiem, kas veicina šo kvalifikāciju atzīšanu starptautiskā kontekstā.

Vadlīnijās pieejami noderīgi pielikumi, piemēram:

  • Vērtēšanas veidlapas kursu katalogiem un mikrokvalifikāciju informācijai.
  • Aptaujas jautājumi tiešsaistes kursu katalogu lietotājiem.
  • Rīki informācijas kvalitātes analīzei un uzlabošanai.

Šīs vadlīnijas stiprina augstākās izglītības iestāžu spēju nodrošināt caurskatāmu un uzticamu informāciju, vienlaikus atvieglojot kvalifikāciju salīdzināšanas un atzīšanas procesus gan nacionālā, gan starptautiskā līmenī.

Papildus iespējams iepazīties ar salīdzinošo ziņojumu.

Saites uz dokumentiem:

Guidelines on the information provision on study programmes, study courses and micro-credentials for the use of credential evaluation, Riga 2024

Online course catalogues and databases for transparency and recognition: Comparative report, Riga, 2024