Latvijas Rektoru padome veicina dialogu starp augstskolām un ENIC/NARIC centru ekspertiem

Diskusija

Rektoru padomei ir būtiska loma, veicinot dialogu starp iesaistītajām pusēm – augstskolām, ENIC/NARIC centru ekspertiem, darba devējiem un studentiem. 2024. gada 23. maijā, Rīgā notika mācību seminārs augstākās izglītības iestādēm „Informācijas pieejamība kvalifikāciju caurskatāmībai un atzīšanas sekmēšanai”, kuru rīkoja Akadēmiskās informācijas centrs.

Pasākuma ietvaros Latvijas Rektoru padomes eksperte A. Rusakova vadīja diskusiju par informācijas par mikrokvalifikācijām nodrošināšanu ilgtermiņā. Diskusijas ietvaros tika skarti sekojoši jautājumi:

  • Kā nodrošināt kvalitatīvu informāciju par augstākās izglītības iestāžu īstenotajām mikrokvalifikācijām?
  • Kādi varētu būt atbilstošākie informācijas avoti un veidi, lai sasniegtu dažādas mērķa grupas?
  • Kādas ir galvenās priekšrocības un izaicinājumi, lai sekmīgi īstenotu mikrokvalifikācijas?

Ar klātesošajiem pieredzē dalījās vairāki nozaru eksperti, piedāvājot praktiskus piemērus un risinājumus aktuāliem augstākās izglītības jautājumiem:

Rihards Garančs, Rīgas Ekonomikas augstskolas “Executive Education” departamenta direktors, sniedza ieskatu par “Executive Education” izglītības programmu piedāvājumu un informācijas pieejamības nodrošināšanu, izceļot šīs programmas nozīmi profesionālās attīstības veicināšanā.

Elīna Gaile-Sarkane, Rīgas Tehniskās universitātes studiju prorektore, sniedza ieskatu tālākizglītības programmu īstenošanā un informācijas pieejamības nodrošināšanā, uzsverot caurskatāmas informācijas nozīmi mūžizglītības veicināšanā.

Zane Svilāne, Latvijas Universitātes Studentu piesaistes nodaļas vadītāja, runāja par iepriekšējo studiju rezultātu atzīšanu augstākajā izglītībā, norādot uz nepieciešamās informācijas kvalitāti un pieejamību, kas būtiska veiksmīgam atzīšanas procesam augstskolās.

Jana Nerenberga, Latvijas Universitātes Akadēmiskā departamenta Studiju kvalitātes nodrošināšanas nodaļas eksperte, apskatīja mikrokvalifikāciju izmantošanu Eiropas alianšu ietvaros, īpaši pievēršoties digitālajiem apliecinājumiem un to sasaisti ar Europass sistēmu.

Šī diskusija veicināja vienotu vadlīniju izstrādi tiešsaistes kursu katalogiem, īpaši uzsverot mikrokvalifikāciju integrāciju un strukturētu kvalifikāciju informācijas pieejamību. Tā rezultātā tiek stiprināta Latvijas augstākās izglītības sistēmas caurskatāmība, uzticamība un starptautiska kvalifikāciju atzīšana.