Projekta „Tiešsaistes kursu katalogi, kuros atspoguļota informācija par studiju programmām, studiju kursiem un mikrokvalifikācijām”, kurā iesaistīta Latvijas Rektoru padome, noslēguma konference „Evolving Landscape of Qualifications: Information Provision for Transparency and Transferability” norisinājās 2024. gada 17. oktobrī Rīgā. To organizēja Akadēmiskās informācijas centrs.
Klātienē Rīgā un tiešsaitē piedalījās eksperti no vairākām valstīm, kuri diskutēja par informācijas caurskatāmības un salīdzināmības nozīmi augstākās izglītības kvalifikāciju kontekstā, īpaši pievēršoties mikrokvalifikācijām un to atzīšanai.
Līga Peiseniece, Latvijas Banku augstskolas rektore, atklāja konferenci ar ievadlekciju par caurskatāmības un salīdzināmības nodrošināšanu augstākās izglītības programmās, kursu aprakstos, mikrokvalifikācijās un kvalifikācijās, akcentējot šo jautājumu nozīmi starptautiskajā izglītības kontekstā (saite uz prezentāciju).
Līva Šmaukstele no Latvijas Akadēmiskās informācijas centra un Dženan Omanović no Bosnijas un Hercegovinas ENIC centra prezentēja OCTRA 2 projekta secinājumus un vadlīnijas, kas saistītas ar informācijas sniegšanu par augstākās izglītības programmām, kursiem un mikrokvalifikācijām kvalifikāciju novērtēšanas vajadzībām (saite uz prezentāciju).
Natalia Czujko, Polijas ENIC/NARIC pārstāve, sniedza ieskatu diplomatzīšanas ekspertu skatījumā, uzsverot informācijas sniegšanas un avotu uzticamības nozīmi kvalifikāciju novērtēšanas procesā (saite uz prezentāciju).
Chiara Finocchietti no Itālijas ENIC/NARIC centra dalījās ar prakses piemēru, demonstrējot kvalifikāciju datubāzi un tās izmantošanas priekšrocības izglītības un atzīšanas procesos (saite uz prezentāciju).
Colin Tück no Knowledge Innovation Centre prezentēja starptautiskās tiešsaistes platformas “QualityLink” piemēru, kas veicina kvalifikāciju datu caurskatāmību un savietojamību starp dažādām sistēmām (saite uz prezentāciju).
Aleksandra Zhivkovikj, EQAR pārstāve, dalījās pieredzē par ārējās kvalitātes nodrošināšanas rezultātu datubāzi, uzsverot tās nozīmi uzticamas un pieejamas informācijas nodrošināšanā kvalifikāciju novērtēšanai (saite uz prezentāciju).
Konference piedāvāja dažādus skatījumus un pieredzi, kas veicina informācijas caurskatāmību un uzticamību augstākās izglītības jomā. Tika uzsvērta nepieciešamība pēc efektīvām datubāzēm, starptautiskām platformām un vienotām vadlīnijām, kas atbalsta kvalifikāciju atzīšanu un stiprina izglītības sistēmu caurskatāmību globālā līmenī.