Rektoru padome uzsāk sadarbību Akadēmiskās informācijas centra īstenotā projektā Octra 2

Projekts Octra 2

2023.gada 1. janvārī Rektoru padome uzsāk sadarbību Akadēmiskās informācijas centra – Latvijas ENIC/NARIC īstenotā projekta „Tiešsaistes kursu katalogi un datubāzes caurskatāmībai un atzīšanai 2” (Online course catalogues and databases for transparency and recognition 2Erasmus+ programmas, KA3 aktivitātes: „Atbalsts politikas reformai” ietvaros.

Šis projekts ir OCTRA projekta, kas norisinājās no 2020.–2022.gadam un kurā tika padziļināti pētīta tiešsaistes kursu katalogu nozīme un to attīstība, loģisks turpinājums. Tas nodrošina iepriekšējā projekta rezultātu ilgtspēju, vienlaikus pielāgojot un uzlabojot izstrādātās vadlīnijas, lai tās atbilstu mūsdienu prasībām, īpaši mikrokvalifikāciju integrācijas un kvalifikāciju atzīšanas jomā.

Rektoru padomes dalība projektā “Tiešsaistes kursu katalogi un datubāzes caurskatāmībai un atzīšanai 2” ir stratēģiski svarīga Latvijas augstākās izglītības sistēmas attīstībai. Projekts veicina ciešāku sadarbību starp augstākās izglītības iestādēm un diplomatzīšanas ekspertiem, kā arī nodrošina Latvijas kvalifikāciju caurskatāmību un starptautisko atzīšanu.

Projekta īstenošanas periods: 2023.gada 1. janvāris – 2024.gada 31. decembris

Mērķis: Turpināt pētīt augstākās izglītības iestāžu (AII) tiešsaistes kursu katalogu nozīmi projektā iesaistītajās valstīs, īpašu uzmanību pievēršot informācijai par mikrokvalifikācijām, lai nodrošinātu atbalstu AII uzticamas informācijas sniegšanā augstākās izglītības (AI) kvalifikāciju atzīšanai, tostarp par mikrokvalifikācijām, kas nākotnē varētu veicināt automātisku AI atzīšanu.

Uzdevums: Veicināt dialogu starp AII un ENIC/NARIC centru diplomatzīšanas ekspertiem, vienojoties par kursu katalogu struktūru, iekļaujot mazākas mācīšanās vienības (t.i., mikrokvalifikācijas), kas veicinātu izstrādāt strukturētus un caurskatāmus AI kvalifikāciju aprakstus.

Projekta aktivitātes:

  • Veikt izpēti par projektā iesaistīto valstīs esošo mikrokvalifikāciju un tiešsaistes kursu katalogu vadlīnijām, pieejām un prakses piemēriem.
  • Uzlabot un pielāgot OCTRA projekta ietvaros izstrādātās vadlīnijas tiešsaistes kursu katalogiem, vienojoties par būtiskākajiem AI kvalifikāciju un mikrokvalifikāciju informācijas elementiem, kuri palīdzētu strukturēti un caurskatāmi atspoguļot AI kvalifikācija un mikrokvalifikāciju, kā arī sniegtu risinājumus mikrokvalifikācijas datu iekļaušanai tiešsaistes kursu katalogā.
  • Veicināt dialogu starp AI un ENIC, NARIC centru diploma atzinējiem un citām diploma atzīšanā iesaistītajām (piemēram, darba devējiem, studentiem) par uzticamas informācijas sniegšanu gan par AI kvalifikācijām, gan mikrokvalifikācijām.

Projekta partneri:

  • Akadēmiskās informācijas centrs (AIC), Latvija
  • Banku Augstskola, Latvija
  • Centre for Information and Recognition of Qualifications in Higher Education (CIP), Bosnija un Hercegovina
  • Latvijas Rektoru padome, Latvija
  • Narodowa Agencja Wymiany Akademickiej (NAWA), Polija
  • National Centre for Information and Documentation (NACID), Bulgārija
  • National Centre for Recognition and Equivalence of Diplomas (CNRED), Rumānija
  • National Information Center for Academic Recognition and Mobility (ArmEnic), Armēnija
  • Quality and Qualifications Ireland (QQI), Īrija