š.g. 20. martā Latvijas Rektoru padomes pārstāvis, eksperte A. Rusakova piedalījās mācību seminārā ENIC/NARIC tīklam „Tiešsaistes kursu katalogi, kuros atspoguļota informācija par studiju programmām, studiju kursiem un mikrokvalifikācijām”, kas notika Varšavā, Polijā. Semināru rīkoja Polish National Agency for Academic Exchange (NAWA).
Šis savstarpējās mācīšanās seminārs bija pirmā no aktivitātēm aktivitāšu sērijā, kas iecerētas dialoga starp ENIC/NARIC tīkliem un augstākās izglītības institūcijām stiprināšanai „Tiešsaistes kursu katalogi un datubāzes caurskatāmībai un atzīšanai 2” projekta ietvaros.
Dalība projektā nodrošina arī Latvijas augstskolu adaptāciju globālām izglītības un darba tirgus prasībām, kā arī palīdz ieviest un pielāgot starptautisko pieredzi. Tas sekmē sistēmas ilgtspējīgu attīstību un paaugstina Latvijas augstākās izglītības konkurētspēju starptautiskā vidē.
Semināra ievadā Gunta Kinta no Latvijas Akadēmiskās informācijas centra iepazīstināja ar projekta mērķiem un galvenajām aktivitātēm, kas ietver tiešsaistes kursu katalogu caurskatāmības un kvalifikāciju atzīšanas veicināšanu (saite uz prezentāciju).
Līva Šmaukstele un Baiba Ramiņa, arī no Latvijas Akadēmiskās informācijas centra, prezentēja salīdzinošo ziņojumu un vadlīnijas par informācijas sniegšanu par Boloņas cikla studiju programmām un mikrokvalifikācijām, piedāvājot detalizētu analīzi par šīm jomām (saite uz prezentāciju).
Gianina Chirazi, pārstāvot Rumānijas Nacionālo diplomatzīšanas un ekvivalences centru, dalījās ar Rumānijas pieredzi šajā jomā, piedāvājot konkrētu valsts gadījuma izpēti (saite uz prezentāciju).
Savukārt Ani Metodieva un Kirilka Kirova no Bulgārijas Nacionālā informācijas un dokumentācijas centra prezentēja savu valsts ziņojumu, izgaismojot Bulgārijas pieeju un praksi (saite uz prezentāciju).
No studentu skatupunkta savu redzējumu par tiešsaistes kursu katalogiem un mikrokvalifikācijām sniedza Michał Siwek, Polijas Republikas Studentu parlamenta pārstāvis, uzsverot studentu vajadzības pēc skaidras un strukturētas informācijas (saite uz prezentāciju).
Noslēgumā Sandra Kraže un Ennata Kivriņa no Latvijas Banku augstskolas dalījās ar labās prakses piemēriem, demonstrējot efektīvu informācijas publicēšanu par mikrokvalifikācijām, kas kalpo kā iedvesma citām augstskolām (saite uz prezentāciju).
Seminārs piedāvāja daudzveidīgu ieskatu valstu pieejās, izaicinājumos un labās prakses piemēros, veicinot starptautisku dialogu par tiešsaistes kursu katalogu attīstību un mikrokvalifikāciju integrāciju.